onsdag 15 juli 2009

Huva-kofta

Sonen vill inte riktigt vara med på bild, men bakifrån var väl ok då...
Så här långt har jag kommit på koftan hittills. Huvan är alltså klar och jag håller på med kroppen och ena ärmen. Det blir blixtlåsknäppning fram.

Huvan är i princip improviserad. Jag började med en virkad uppläggning och stickade nedåt. Sedan drog jag bort virkningen och stickade uppåt. Jag tog in ett par gånger till, motsvarande de ökningar som gjordes nedåt. Sedan ökade jag vid mitt bak och ungefär mitt på sidorna av huvan. Sedan ett parti rakt och så minskningar mitt bak och i sidan.
När koftan är helt klar ska jag försöka förklara lite bättre, och med närbilder på själva huvan.

8 kommentarer:

Annika Odelstav sa...

Snygg! Fin randning och huvan blev jag intresserad av att få en närmre beskrivning på!

Angélique Morgonöga sa...

men va fint med luva !

stickresan sa...

Härlig!! Ser fram emot bild framifrån och mer förklaring :-)

The Willow Fairy sa...

Lät komplicerat, men blev snyggt i alla fall.

metamorphosis sa...

Fint med luva!

Stickfantomen sa...

Vilken god idé. Ser fram emot beskrivningen.

Sunna sa...

Vilken jättebra ide, Tack

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag tror du hitills är ensam med ne killtröja. Den blir jättefin!