torsdag 6 augusti 2009

Grön kofta på väg

En hälsning från västkusten och en kofta som inte är klar. (än)
Stickningen var med mig på semestern men jag hade inte packat med tillräckligt med garn. Nu har jag kommit hem och börjat igen. Modellen är ju så bra som ni alla vet. Både att man kan prova sig fram och att ingen montering väntar. Min kofta stickas i två vackra gröna garner, jag använder Jasmine bomull samt ett Cotton viscose från Garnstudion. Jag började med 84 maskor och stickar mig nu sakta neråt. Det är en XLmodell som tänkt bli A-formad a´la swagger. Jag gör nu ärmarna först så får vi se hur långt garnet räcker sedan. Den är rolig att sticka, det enda problemet är att jag stickar så ojämt när jag inte stickar på rundstickor, löser det genom att ha en sticka mindre på avigavarvet. Fortsättning följer, Vi hörs och syns! Lena

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ska bli kul att få se den klar. Smart lösning med en sticka mindre

ANNEPÅLANDET sa...

Nydelig grønnfarge!

metamorphosis sa...

Så spännande att se en kofta i lite annan modell - och de där grönfärgerna var ju jättevackra verkligen!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Heja på!
Den blir jättefin!
Hälsar Koftan

Lena sa...

Tack stickkompisar!Nu har jag just sett klart sista avsnittet på Rebus, Så i TV-soffan blev det ett par varv till på ärm nr 2.

Sunna sa...

Grönt är så himla skönt, den kommer bli så fin