söndag 2 augusti 2009

Kofta i majsgarn




Så där, då är äntligen min kofta färdig. Det var en riktig kul stickning! Min kofta är stickad i Tee Tee Poppari, 100% majsgarn. Jag använde stickor 4,5 till halsringningen och stickor nr 5 till resten. Jag har även virkat ett varv fm med virknål 3,5 runt halsringningen i efterhand eftersom ringningen blev lite för vid. I övrigt tycker jag den är kanon i storlek och form. När det gäller randningen fick jag inspiration från Lala's Simple Shawl, men jag har stickat mosstickning istället för rätstickning i ränderna och i kanterna.

7 kommentarer:

fale artut sa...

Den blev verkligen sommarfin! Kalasbra. Så fint med de ränderna! Vad tyckte du om garnet?

metamorphosis sa...

Instämmer med fale artut, verkligen sommarfin!

Majsgarn lät ju spännande! Hur är det att sticka med och hur är det att ha i kläder?

Unknown sa...

Hur funkar det att tvätta majsgarn? Men du är som vanligt fin och koftan med;o)

Bente sa...

Härlig sommarkofta. Hur är majsgarnet att sticka i ?

Unknown sa...

Jakken din var kjempeflott. ;-)

Rosenvante sa...

Så somrigt fint

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vad fin och somrig din kofta blev. Den lilla hålranden ser ut att vara som stickad just för dig.
Den passar dig så bra.
hej fr. Koftan