fredag 31 december 2010

Koftan färdig

Äntligen är min randiga kofta färdig. Jag började på den i höstas, men har fått göra ett uppehåll med stickningen i sju veckor pga en handskada med efterföljande operation. Tyvärr har handen inte blivit bra ännu (ingen känsel i fingrarna) så det var med litet möda jag stickade färdig min kofta nu i veckan. Ville ha den klar under 2010. Känner mig helt nöjd med den och tycker att den blev precis som jag tänkt mig. Tycker mycket om tekniken uppifrån-och-ner. Den är stickad i Drops Nepal i 2 grå och 2 lila färger. Här är en bild på den.


7 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig kofta. Hoppas du ska bli nöjd och varm av den.

Timeout sa...

Snygg!

Efwa - Medea sa...

Jättefin blev den!

Maria i Falkenberg sa...

Vilken smakfull kofta!

Kattis sa...

Superduperfin!

metamorphosis sa...

Tråkigt med din hand/fingar - men glädjande att du dels fick koftan klart så som du siktat på och dessutom blev så nöjd med den! :-)

Unknown sa...

you are invited to follow my blog